maandag 14 juli 2014

Dans met mij - Jean Kwok


Je woont in Chinatown, werkt als afwashulp en je leven lijkt uitzichtloos. Je moeder is overleden, je vader leeft zijn leven op automatische pilot en je zusje vertoont vage ziekteklachten. Toch werk je keihard om iets van je leven te maken.

Dat is het leven van Charlie Wong. Charlie's missie is om haar zusje een betere toekomst te geven. Dan krijgt ze een baan bij een dansschool en daarmee verandert haar leven. Charlie heeft namelijk het danstalent van haar moeder geërfd, en kan zo niet alleen doen waar haar hart ligt, maar ook meer geld verdienen om haar zusje die betere toekomst te geven. Charlie is alleen bang voor wat haar vader zal zeggen, aangezien hij nog steeds half in China woont.

Jean Kwok was een van de schrijfsters aanwezig bij de Boekenbloggersbijeenkomst en omdat ze zo enthousiast over haar nieuwe boek sprak, heb ik me ingeschreven voor een recensie exemplaar.

Het boek en het verhaal zouden me niet zozeer hebben aangesproken als ik het boek tegen zou komen in de boekenwinkel. Dat was zeker een gemis geweest, want ik heb met volle teugen genoten van dit boek.

Jean Kwok heeft een beschrijvende manier van vertellen en ik waande me regelmatig in Chinatown zelf. Ik wilde zo graag dat Charlie succes zou krijgen met haar dansen, en ik maakte me ook zorgen over haar zusje.

De manier waarop Jean Kwok haar karakters beschrijft, zorgt dat je een band met ze krijgt. Het einde is verrassend en het verhaal bijzonder. Wat een mooi boek. Kopen dus!

Eindoordeel: 8/10

Uitgever: Boekerij
Aantal pagina's: 400
Genre: Roman
ISBN: 9789022570753
Taal: Nederlands

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen